Tartalomcsoport kép
Tartalomcsoport kép
Tartalomcsoport kép
Tartalomcsoport kép
Tartalomcsoport kép
 
 

Projekt neve:

2+1–1+2 sávos problémakör a hazai gyorsforgalmi utakon és autópályákon

Projekt leírása (általános leírás):

A gyorsforgalmi úthálózat megvalósítása során egyik alapvető kérdés a keresztmetszet és a vonalvezetés kialakítása, az ütemezés kérdése, valamint a gazdaságosság. Az érvényes előírások alapján a 2×2 sávos autópályák első ütemeként megvalósuló 2×1 sávos autóutak nem voltak gazdaságosak. A kétirányú forgalmú autóutakra - a szakasz hosszának 75%-ában - előírt előzési látótávolság biztosítása olyan nagyvonalú vonalvezetési paraméterek alkalmazását tette szükségessé az első ütemben, amire a második ütemben nem volt szükség. Az előzési szakaszként is figyelembe vett, véglegesen kiépített csomópontok és környezetük balesetveszélyesek voltak.

A megépült kétsávos autóutak forgalom-biztonsági problémái:

  • a csomóponti szakaszokon előzés közbeni ütközések, illetve utoléréses balesetek történtek,
  • a szabálytalan előzésből frontális ütközéses balesetek származtak,
  • a nemzetközi gyorsforgalmi hálózat részeként meglévő, alacsonyabb szolgáltatási szintű szakaszokon elsősorban éjjel, illetve rossz látási viszonyok között külföldi járművezetők voltak balesetek részesei.

A projekt célcsoportjai: Nemzeti Közlekedési Hatóság, Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ, Állami Autópálya Kezelő Zrt., Magyar Közút, közúti szolgáltatók, Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., járművezetők, tervezők, üzemeltetők stb.

A felmerült problémák miatt szükséges az útügyi tervezési előírások felülvizsgálata, átdolgozása, esetleges módosítása, amit az új szemlélet és az új előírások befolyásolhatnak. Szükséges egyes csatlakozó jogszabály-változtatások előkészítése, oktatási és ismeretterjesztő anyagok készítése.

Kedvezményezett neve és elérhetősége:

Magyar Útügyi Társaság
1024 Budapest, Petrezselyem u. 15-19.
Telefon: +36 (1) 315-0322, +36 (1) 316-1077
E-mail: office@maut.hu
Honlap: www.maut.hu

Közreműködő szervezet neve és elérhetősége:

KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt
1012 Budapest, Vérmező út 4.
Honlap: www.kiksz.eu

 

Sajtóanyagok

 







Tájékoztató tábla

 

Projekt előrehaladás

 

Konferenciák anyagai

Dr. habil. Gáspár László, Hóz Erzsébet, Sipos Tibor, Cseffalvay Mária: 2+1–1+2 sávos problémakör a hazai gyorsforgalmi utakon és autópályákon, 3.2. munkarész, Szakmai bemutató, Magyar Útügyi Társaság, Budapest, 2014. július 3. 

Hamza Zsolt, Hóz Erzsébet, Sipos Tibor, Tóthné Temesi Kinga, Dr. Török Árpád, Tigyi Szabolcs, Weidinger Gábor: 2+1–1+2 sávos problémakör a hazai gyorsforgalmi utakon és autópályákon, 5. munkarész, Szakmai bemutató, Magyar Útügyi Társaság, Budapest, 2014. július 3.

Hóz Erzsébet: 2+1–1+2 sávos utak forgalomlefolyása, Útügyi Napok, Győr, 2014 szeptember 24–25.

 

Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Budapest, 2014. október 6.

Meghívó

2+1–1+2 sávos problémakör a hazai gyorsforgalmi utakon és autópályákon, Bevezető előadás

Hóz Erzsébet: Folyamatos 3 sávos (2+1/1+2) utak és előzési szakaszok közlekedésbiztonsági alkalmazási lehetőségei

Felméri Béla: Folyamatos 3 sávos (2+1/1+2) utak és előzési szakaszok távlati gyorsforgalmi (és főúthálózati?) hálózati elemekre

dr. Csorja Zsuzsanna, dr. Koren Csaba: Új útkategorizálás (önmagukat magyarázó utak, a 2+1–1+2 sávos utak elhelyezése a rendszerben)

 

Közlekedési Koordinációs Központ, Budapest, 2014. november 25.

Meghívó

dr. Csorja Zsuzsanna: 2+1–1+2 sávos problémakör a hazai gyorsforgalmi utakon és autópályákon, háromsávos utak keresztmetszeti kialakítása

Siska Tamás, Hóz Erzsébet: Folyamatos 3 sávos (2+1–1+2) autóutak és főutak forgalomtechnikai jelzésrendszere

Felméri Béla: 2+1–1+2 sávos problémakör a hazai gyorsforgalmi utakon és autópályákon, háromsávos utak csomópontjairól

 

21. Útépítési Akadémia, 2015. január 13.

Rétháti András: A KÖZOP-3.5.0-09-11-2012-0018 projekt rövid bemutatása

Koren Csaba: Önmagukat magyarázó utak tervezési szempontjai

Hóz Erzsébet: Nemzetközi aktualitások, hazai vizsgálatok és mérések tapasztalatai

Felméri Béla: Folyamatos háromsávos (2+1/1+2) utak hálózati alkalmazási feltételrendszere

Csorja Zsuzsanna: Keresztmetszeti kialakítás, átmeneti szakaszok, fizikai elválasztás

Siska Tamás: Jelzésrendszer, közlekedéspszichológiai megfontolások

 

Galéria

Munkamegbeszélés, 2014.április (3 fotó)

Munkamegbeszélés, 2014. november (4 fotó)

21. Útépítési Akadémia, 2015. január 13. (66 fotó)

 

 

 

©HorZso • 2015–2017. • v1.17.05.15